Mit Japan....

onsdag den 21. marts 2012

 Når der er sådan et vejr som i dag, hvor solen skinner og der lugter af forår, så får jeg altid et flashback fra mit år i Japan. Jeg mindes kirsebær træerne der står der med sin smukke blomst, og de flotte farver i alle parker og haver.

Det første vi gjorde da vi købte vores hus, var at plante et kirsebærtræ i haven og jeg glæder mig til det bliver rigtig stort og smukt. Et minde fra et uforglemmelig år i mit liv.




Jeg håber jeg en dag kan invitere min familie med på en ferie til Japan. Jeg vil så gerne vise dem hvordan mit liv var i det år. Hvor jeg gik i skole, boede, levede, Tokyo - det moderne Japan og det traditionelle Japan.

Jeg var bare 16 år og færdig med 9 klasse, da jeg vinkede farvel til mor, far og søster i lufthavnen. At jeg skulle være væk i et år, var svært at forholde sig til. Jeg landede i Japan og mødte min første værts familie  (jeg havde 6 i alt), de kunne ikke et ord engelsk og jeg kunne ikke et ord japansk - der var jeg ligesom igang og i løbet af 3 måneder beherskede jeg sproget. Jeg gik på en Japansk High school, i skoleuniform, i skole om lørdagen og rigtig mange prøver. Hver dag efter skole fik jeg privat undervisning i sproget.

En lille memory lane i billeder:

Min Skole Ayoama Gakuin
Familiebad, faderen først, gæsten, moderen og derefter børnene - 
Alle i det samme meget varme vand.



                                                       Sushi, min absolutte livret :o)
                                                                 Te - cermoni


Jeg mødte en masse fantastiske mennesker, jeg lærte og oplevede en hel masse og jeg kan blive ved med at fortælle når jeg først går i gang. Det er et år jeg ikke vil være foruden og jeg drømmer om en dag at komme tilbage og opleve Japan/Tokyo igen....

                                                                         Tokyo
                                      Sådan så det ud hver morgen når man skulle med metroen.
I starten er det lidt svært at finde rundt med metroen :o)
                                     Rotary Frederikshavn, gav mig muligheden for denne rejse.


Jeg håber I nyder det skønne vejr i dag :o)

4 kommentarer:

  1. Det ser godt nok dejligt ud, må have været noget af en oplevelse (0:

    SvarSlet
  2. Sikke nogle fine billeder fra dit år i Japan. Det må ha været utrolig spændende. Men bare 16 år... det må også ha været svært for din familie herhjemme.

    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Hei:)

    Du vant stoffpakken i gievawayen min:) Fint om du sender meg adressen din, så får du snart premien i posten:)

    Sissel:)

    SvarSlet