Lidt nyt....

lørdag den 14. april 2012

Så er jeg startet op på job igen, efter 5 mdr som sygemeldt og hvor er det bare fantastisk skønt at komme igang igen. Kan virkelig mærke hvor meget jeg har savnet det og hverdagen :o)

Alberte er så småt ved at være ovenpå efter en omgang skoldkopper, så der top hygges her i weekenden med cykelture, legepladser og perleplader  :o)

Alberte har fået disse skønne sandaler af farmor & farfar, jeg er bare helt vild med farven. Må helt sikkert ud og se om man kan få sådan nogle til mig selv i denne farve :o) Nu kan solen, foråret og sommeren altså godt snart kigge frem :o)

 Jeg fik dette fantastiske påskeæg af mine svigerforældre, 1 kg Chai Latte. Det er så lækker en gave og jeg nyder at komme hjem om eftermiddagen og nyde en chai latte.
God weekend :o)

5 kommentarer:

  1. Sikke fine sommer-sandaler!

    Kunne du fortælle lidt om det der Chai Latte, som jeg ser nævnt så mange steder. Er det sådan cremet eller som te eller...?? Og er der sukker i? Hvordan laver man det? - Altså hvis du orker!

    God søndag.
    Helle.

    SvarSlet
  2. Hej Helle,
    Jo selvfølgelig vil jeg gerne forklare hvad Chai Latte er :o)
    Der findes Chai the som kan købes i breve eller løs the, det blander man med varm vand ligesom almindelig the.
    Når man laver en chai latte bruger man enten breve/løs the, en chai sirup eller chai pulver. Jeg har prøvet alle tre dele og min favorit er pulveret, som blandes i varm mælk. Det hedder en latte, fordi man blander mælk i istedet for varmt vand. Jeg kommer dog lidt kogt vand i koppen sammen med de 4 tsk chai pulver, og derefter varm mælk.
    Chai the eller chai latte smager af kanel, kardemomme og andre lækre krydderier. Der er sukker i, ca.100 kcal pr kop. Er man ikke til det helt søde, kan man lave the ´en selv ligesom ann-christine fra valdemarsro - http://www.valdemarsro.dk/chai-latte/ så bliver den knap så sød. Håber du kunne bruge mit svar og du ikke finder svaret alt for forvirrende :o)
    God søndag :o)
    Knus Kathrine

    SvarSlet
  3. Tusind tak for det, nu er jeg jo meget klogere på chai!! Jeg har fået noget på Baresso en gang, og jeg ville gerne finde noget lignende, så nu tror jeg at jeg vil prøve det, du viser her.
    Tak for hjælpen!

    SvarSlet
  4. Nu har jeg investeret i en dåse Rio Elephant, det smager godt, men næste gang skal jeg finde noget der er lidt mere krydret (Rio Elephant er med vanille og ret sød)

    SvarSlet
  5. Hej Helle,
    Ja, jeg har også en med vanille smag og syntes også den er meget meget sød. Min favorit er den med smagen spiced. Den syntes jeg du skal prøve, det er den der smager af kanel, kardemomme og alle mulige lækre krydderier :o)
    Knus Kat

    SvarSlet