We Love Sushi....

mandag den 2. april 2012

Vi elsker alle 3 sushi, så da vi skulle have besøg af vores bedste venner i lørdags, bestemte vi os for at menuen skulle bestå af sushi. De er også vilde med det, så selvfølgelig skulle de forkæles med god sushi.

Jeg gik tidligt i gang med at vaske risene, det tager så lang tid og risene er jo afgørende for om sushién bliver god. Jeg vaskede dem 10 gang til vandet var helt klart, fik kogt dem og hældt marinaden over dem.





Vi valgte at lave nogle med laks, røget pebermakrel, kæmpe tigerrejer med crunch ( kan virkelig anbefales!! ), tun som var rørt med cremefraice og forårsløg, rejer og krabbekød. Som ekstra tilbehør lavede vi chili mayo med hvidløg, forårsløg, avokado, agurk og rullede dem i sesamfrø.



Jeg nåede desværre ikke at få et ordentligt billede af alt det lækre sushi, vi var alle meget lækre sultne så vi fandt hurtigt vores spisepinde frem :o)


 Dejligt at lille pigen også elsker sushi :o)
 Skål & God påske :o)


3 kommentarer:

  1. uhm... det ser lækkert ud ;0)
    God påske

    SvarSlet
  2. Det ser sørme rigtig lækkert ud, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har smagt det. Jeg ved ikke helt med rå fisk.......

    Kh Mette

    SvarSlet
  3. mums - en lækker menu. Æææælsker også sushi, det er favorit take-away her i huset :)

    SvarSlet