Hvad mon fremtiden bringer...?

fredag den 3. maj 2013




I dag da jeg hentede min datter i børnehaven, stod jeg på afstand og betragtede hendes leg sammen med veninderne. Hendes grin og glade ansigt ramte mig lige i hjertet.
Jeg tænkte på alt det jeg gerne vil beskytte hende i mod, den verden der venter hende, de fejltagelser jeg selv har lavet, kærestesorger og bekymringer, men også på den lykke der venter hende, følelsen af at være forelsket og have 1000 sommerfugle i maven og en masse fantastiske stunder med veninder,familie og livet.

Inden jeg faldt i søvn, tænkte jeg på de ting jeg rigtig gerne vil give hende med i livets rygsæk:


  • Vær din egen, du behøver ikke være andre end dig selv. Jeg elsker dit glade sind, din vilje og din selvstændighed. Du er et individ, din egen helt specielle person!

  • Elsk dig selv som du ser ud. Lad være med at lade dig påvirke af andre og lad være med at bruge de bedste år af dit liv på at ville ligne andre, vær dig selv. Du er SMUK og dejlig!

  • Tag nogle chancer, gør noget vildt, udfordrer dig selv. Det giver nogle spændende kapitler i livets bog!

  • Lad være med at hænge dig fast i bagateller og lad være med at bekymre dig om alt muligt der ikke er vigtigt, det er splid af tid! Lev i nuet! 

  • Sig din mening som du gør nu, gem dig ikke bag ved andre. Vær uafhængig af andre og stol på dig selv og på andre!

  • Vær et godt menneske, vær god mod andre. Du er allerede utrolig betænksom over for andre, det er en styrke, hold fast i det! 

  • Bevar dit dejlige positive sind, din selvstændighed, dit dejlige grin, din fantasi, dit glade humør og din evne til at træde ind i folk med træsko på. Bevar dit kærlige omsorgsfulde væsen, det gør dig til det fantastiske barn som du er! 

Jeg kunne blive ved i en uendelighed, så jeg må hellere stoppe listen nu... tilbage til nuet og nyde weekenden sammen med mine 2 dejlige 

God weekend 





4 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt skrevet. Gode kvaliteter som hun nok skal komme langt med på livets vej :-)

    SvarSlet
  2. Uh, det trak lige tårerne frem. Børnene er det dyrebareste, som jeg har! Og det er fantastisk at få lov til at følge dem i livet!

    SvarSlet
  3. Virkelig smukt skrevet, jeg håber, at din smukke pige vil tage det med sig gennem livet. Det virker i hvert fald som om, at hun har et trygt og stabilt bagland.

    SvarSlet
  4. Virkelig smukt skrevet, jeg håber, at din smukke pige vil tage det med sig gennem livet. Det virker i hvert fald som om, at hun har et trygt og stabilt bagland.

    SvarSlet