#sund2013

torsdag den 9. maj 2013

Jeg kæmper en kamp for at smide 10 kg  Hvorfor skal det absolut være sådan at det er nemt at tage på men så svært at tabe det igen..?!?- øv! Jeg skifter mellem at løbe en dag og næste dag laver jeg Charlotte Bircow´s fedtforbrændning og bodytoning. Vi spiser efter en kostplan uden for megen indtag af sukker, fedt og kulhydrater og jeg kan heldigvis allerede se lidt forbedringer på vægten. 



I dag til aftensmad har vi fået hjemmelavet pizza lavet på blomkålsbund og hold nu op det smagte lækkert!!! Så tænkte at jeg ville dele opskriften med jer, hvis I skulle mangle lidt inspiration til aftensmaden :o)

Opskrift på pizza med pizzabund lavet af blomkål – 4 personer

v  1 blomkålshoved, hakket fint i en foodprocessor
v  3 æg
v  1 fed presset hvidløg
v  En håndfuld mandler ca 15 stk, hakket til mandelmel i blenderen
v  75 g fintrevet parmesan
v  60 g drænet frisk mozzarella
v  1 tsk. salt
v  1 spsk. Oregano
v  Tomatsauce: 1 dåse hakkede tomater og 1 tsk. oregano.
v  Fyld efter eget valg. Vi brugte tomatsauce, frisk skiveskåret mozzarella, seranoskinke og chorizio. Toppede det med Rucola og olivenolie med presset hvidløg.

Det hele blandes godt sammen i en skål og spredes tyndt ud på en bageplade beklædt med bagepapir. Det er nemmest at brug hænderne til at glatte det godt ud med. Denne portion passer til 1 bageplade ”pizza”. Bunden forbages 20 minutter ved 220 grader varmluft til den får gyldenbrune pletter. Mens pizzabunden bager, så koges tomatsaucen ind sammen med oregano i en gryde til konsistensen er cremet og ikke vandet. Når pizzabunden er færdig anrettes den med fyld. Først et tyndt lag tomatsauce, derefter ost og toppings, undtagen rucola salaten og olivenolien. Det skal først på når pizzaen er helt færdig. Kom pizzaen i ovnen i 16-18 minutter mere i ovnen ved 190 grader varmluft.

Bon Appetit!



 

Jeg har fået inspirationen fra bloggen valdemarsro, skulle du mangle inspiration så kig forbi :o)

1 kommentar:

  1. Godt gået Katrine! Her burde også kæmpes med mere end 10 kg. Men det er svært og jeg når oftest kun til at bestemme mig for, at nu må det snart være!

    SvarSlet