Nyt akut tlf.nr i region hovedstaden + Giveaway!

tirsdag den 7. januar 2014

Da klokken slog 00.00.01 nytårsnat, skulle man i Region Hovedstadsområdet vænne sig til, at det er en sygeplejerske, der tager telefonen, når borgerne ringer til akut-telefon 1813.

Sygeplejersken man taler med i telefonen har fået særlig træning og desuden er der også læger de kan konsultere, og man kan også selv bede om at tale med en læge hvis man mener det er nødvendigt. Desuden vil man blive henvist til dét sted med korteste ventetid, og få oplyst hvor lang ventetiden er. 

Hvis der kræves en lægelig vurdering stilles der videre til en læge. 

Mange forældre er slet ikke klar over, at man nu ikke længere bare kan møde op på skadestuen eller akut-tandlægen. Så hvis du vil hjælpe med at sprede budskabet på din blog eller din facebook så gør du en god gerning så alle i region hovedstaden ved hvordan de skal forholde sig ved sygdom udenfor læge/tandlægens åbningstid. Du må gerne dele linket her  


Vi har ofte oplevet at sidde i flere timer i ventesalen med et barn der virkelig har set skidt, vi sidder der jo kun fordi vi er bange for at der er noget alvorligt i vejen med hende og hun er også blevet indlagt en del gange netop fordi det var alvorligt. Men jeg har ofte siddet det i ventesalen og tænkt at hun burde ligge i sin seng i stedet for at sidde oven på os og ikke rigtig finde ro. Omvendt har jeg også prøvet at sidde der hvor det måske ikke har været nødvendigt, hvor at det kunne være afhjulpet i telefonen. Så jeg vil ikke have noget imod hvis den samme ordning kom til Nordjylland.


Jeg har fået lov til at udlodde en rigtig fin give away til en af mine søde læsere ♥ Det er nemlig muligt at vinde følgende:
  • Førstehjælpskasse
  • Et lægesæt 
  • en ambulance
Alt du skal gøre er at være fast læser på bloggen og skrive en kommentar til indlægget her. Vinderen trækkes torsdag den 16/1  
Kh Kathrine

26 kommentarer:

  1. Ja tak, den mangler herhjemme med 4 drenge i huset :)

    SvarSlet
  2. Deltager gerne.
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com

    SvarSlet
  3. Med baby og tumling i huset, så ska der nok blive brug for en førstehjælpskasse
    trinsling@gmail.com

    SvarSlet
  4. Med 3 vilde tøser ville det være dejligt med en førstehjælpkasse :-)

    SvarSlet
  5. Jeg har hørt om den nye akut-telefon i region sjælland. Mon ikke det kommer til nordjylland også på et tidspunkt.

    Kh Mette

    SvarSlet
  6. Jeg er med kender en dreng der vil blive helt tosset med lægesættet.
    En førstehjælpskasse er altid rart at have i huset

    -Anette
    Anettesuniversdk.blogspot.dk

    SvarSlet
  7. Ja det vil faktisk ikke være helt tosset med sådan en ordning i Nordjylland. Mon ikke den kommer? Jeg deltager gerne i din give away, min søn er helt pjattet med den der ambulance ;-)
    trineborup@stofanet.dk

    SvarSlet
  8. 4 børnebørn med skrammer, vi er storforbrugere af plaster. Og så vil legetøjet også vække jubel.
    Jacobsen.betty@gmail.com

    SvarSlet
  9. Med en datter som kun ønsker at blive læge og ønsker sig brændende et lægesæt her til sin fødselsdag om 22 dage, ville denne gave falde i meget god jord herhjemme :-)

    Hilsen
    Anette Frandsen
    anette@aarup-frandsen.dk

    SvarSlet
  10. Jeg er allerede fast læser (GFC) :-D
    Det ville være et skønt sæt at vinde. Jeg har desværre ikke selv børn... men til gengæld en hel del små nevøer og niecer, som om sommeren ofte kommer og besøger mig i min kolonihave. De får en del knubs i haven og ydermere har jeg (endnu) ikke meget legetøj til dem, sååå... x'er fingre for MIG.

    SvarSlet
  11. Som mor til 6 skønne og "vilde" børn er sådan en kasse næsen et must herhjemme.
    Og så er det jo skønt der følger en ambulance med da de to yngste har fødselsdag dag i februar og marts og begge er i udrykningskøretøjer alderen.
    Med 6 børn føler man tit man burde have et klippekort til skadestuen, men håber vi kommer at slippe for at bruge nummeret alt for meget ;-)

    SvarSlet
  12. Tak, jeg krydser fingre! :)

    Loui81@live.dk

    SvarSlet
  13. Jeg deltager meget gerne - med storepigen på 3 og lillebror på 10 uger skal der nok blive brug for en førstehjælpskasse :)
    ... og det vil være skønt at vinde lægesættet til lillebror - som jo er født i en ambulance :)

    Louise Klarborg / dennis.louise@ofir.dk

    SvarSlet
  14. Jeg er med :)

    charlottehansen83@hotmail.com

    SvarSlet
  15. hvor er den fin... krydser fingre :-)

    kjerstinenaja@gmail.com

    SvarSlet
  16. Vi kunne virkelig godt bruge sådan et sæt herhjemme - mindstemanden drøner derud af og er ikke altid heldig ;)
    følger på BL
    margit.rosenaa@gmail.com

    SvarSlet
  17. Sådan et sæt ville være fantastisk at have herhjemme. Følger straks din blog via bloglovin. Glæder mig til at læse meget mere fra dig :)
    smileygirl100(a)hotmail.com

    SvarSlet
  18. Svar
    1. Daisy, jeg beklager virkelig at jeg har været forsinket i at trække vinderen. Men manden har ikke været hjemme og der har jo væltet ned med sne i nordjylland så jeg har været travlt beskæftiget. Vinderen er nu udtrukket. Tusind tak fordi du ville deltage ♥ KH Kat

      Slet