Den gode snack...

onsdag den 19. februar 2014

Jeg ved at Alberte har brug for en lille snack når hun kommer hjem fra børnehave. Jeg prøver at variere det så hun nogen dage får frugt og andre dage grønt med en ostestang til og et fuldkornprodukt dertil. Jeg kigger altid efter fuldkorns kiks når vi er ude og handle, men det er sjældent at jeg finder nogle produkter.




Jeg syntes faktisk at måltidet når Alberte kommer hjem er et vigtigt lille måltid. De spiser allerede madpakker i børnehaven kl,11.30 og så er de ude og lege indtil de skal have eftermiddagsmad kl.14.00 og er hun lige midt i en god leg, så kan det være hun ikke når at få eftermiddagsmad men de fleste dage får hun eftermiddagsmad som består af en bid brød og frugt, altså et lille mellemmåltid. Vælger vi så først at spise det næste hovedmåltid kl.18.00 så er det 6,5 time siden hun sidst havde et hovedmåltid. Så for at undgå at hun begynder at overspise til aftensmåltidet så får hun fast et eftermiddagsmåltid/snack når hun kommer hjem fra børnehaven. Hun bliver hentet ca 1 time efter de har spist eftermiddagsmad i børnehaven, men inden vi kommer hjem og får gået en tur med Berta så er der nemt gået 1,5 - 2 timer siden eftermiddagsmaden. 

Det er jo bare en vane det der med at vi skal spise et hovedmåltid kl.18, efter jeg har fået barn og følger hendes døgnrytme så tror jeg hun ville trives godt med et hovedmåltid ved 16-17 tiden og så en lille snack/mellemmåltid inden sengetid. Men det er jo nogle vaner og døgnrytmer vi har med os hjemmefra og sådan er kulturen jo i vores Danmark. 

Nogle af de vigtigste nærings kilder kommer jo også fra vores mellemmåltider og derfor syntes jeg det ligesom til vores hovedmåltider er vigtigt hvad det er for nogle produkter/fødevarer vi servere for Alberte. 

Da vi blev spurgt om vi ville teste fuldkorns Cheez Dippers sagde jeg ja, i håb om at vi kunne finde en lille snack til at supplere mellemmåltidet op med og fordi det er dejligt med et godt produkt til at tage med på farten. 

Cheez Dippers består af en lille boks, den er praktisk at have med i tasken hvis man er på farten. I boksen er der to rum, et rum med fuldkorns kiks 33% fuldkorn og ikke tilsat sukker, de er formet som små glade ansigter. I det andet rum er der en cremet oste dip fyldt med calcium. Så alt i alt en fin eftermiddags snack og super snack at have med sig på farten. 








2 kommentarer:

  1. Godt at vide, havde nemlig lige set dem og tænkt på om det var noget.. Mine drenge er vilde med de almindelige. Men herhjemme høre de under kategori dessert/snack. Og de fås meget sjældent, men jeg syntes også de skal have lov en gang i mellem. Og vil da klart prøve den nye variant en dag...

    SvarSlet
  2. Ej den snack skal vi da også prøve herhjemme, vi mangler nemlig tit noget der er nemt at have med på farten. Tak for tippet. Og hvor er Alberte altså bare skøn :)

    SvarSlet