Mit sikkerhedsnet.....

fredag den 12. september 2014

FTF-A din A-kasse

Jeg har altid været medlem af en A-kasse, jeg har ikke haft brug for den men det giver mig virkelig en kæmpe sikkerhed og det er trygt at vide at hvis man skulle være så uheldig at blive opsagt så har man et sikkerhedsnet bag en. Især efter vi har fået barn og en lille på vej, er det vigtigt for mig at vi gør alt for at sikre vores lille familie både med A-kasse, forsikringer, alarmer og indkomst.

Da jeg er underviser på en handelsskole er jeg medlem af FTF-A, de kender mit fag, har en rigtig god løn sikring og er altid søde til at hjælpe.


Det er ofte man bliver kontaktet af forskellige assurandører der tilbyder billigere forsikringer end konkurrenten og det er faktisk ofte man sparer en hel del penge på at skifte sine forsikringer til konkurrenten. Derfor tænkte jeg det kunne være interessant at se på hvor stor pris forskelle der er hos de forskellige A-kasser, jeg fandt denne her graf der viser forskellen.



Jeg har også tilmeldt mig løn sikring, jeg syntes det er en helt fantastisk ekstra sikring, dvs at skulle uheldet være ude og man mister sit job så får udbetalt ex. 6000 kr ekstra oven i sine dagpenge og det kan betyde at man kan klarer sig økonomisk indtil man finder forhåbentligt hurtigt et nyt job.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar