Budget....

torsdag den 23. oktober 2014

B U D G E T

Vi har lige gået vores budget igennem, vi syntes virkelig at vores penge bare forsvandt for øjnene af os inden de overhovedet nåede at gå ind i banken.




Så med kritiske øjne har vi gået alt igennem. Bla. Fandt vi ud af at vi betaler 10.000kr mere i varme end et vennepar der bor i samme by i et større hus. Vi kunne sparer penge på at lave en tvpakke med de kanaler vi faktisk ser og så droppe alle dem vi ikke ser, vi fandt ud af at vi kunne købe os en ny bil og stadig betale det sammen i afdrag men spare 5400kr i vægtafgift.  Så for vores vedkommende kunne det godt betale sig lige at kigge alt igennem og jeg vil helt sikkert anbefale det, hvis det er lang tid siden du har fået det gjort.

Vores hus er fra 1918 og vi renoverede det indvendig da vi købte det. Da vi købte det tænkte vi ikke over at det var et gammelt hus, og at det måske ikke er et lavenergihus som mange af de huse der ikke er så gamle. Det eneste jeg tænkte på var at det var en gammel hyggelig muremestervilla.

Så nu er vi begyndt at kigge på hvordan vi kan forbedre det og på den måde komme til at spare penge i det lange løb. Bla. Kigger vi på radiatorer, termostater, gulvvarmen, døre og vinduer.



Vi kunne måske spare en del i varme ved at skifte vinduerne ud til lavenergi vinduer, ved at google mig mig rundt fandt jeg frem til denne her hjemmeside, www.billigbyg.com de har nogle ret gode priser. Så måske er det det vi skal….?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar