Frossenpind...

torsdag den 23. oktober 2014

Frossenpind


Efteråret er over os og vinteren nærmer sig og mange skal ud og købe træpiller til opvarming af hus eller sommerhus. Vi har lige været i sommerhus og der er bare ikke noget hyggeligere end ild i brændovnen. Vi overvejer faktisk at få en i huset da jeg er en forfærdelig frossenpind. Manden har det for varmt og jeg for koldt. Vores varmeregning er høj, faktisk giver vi 10.000 kr mere om året end et vennepar der bor i samme by, i et størrehus. Så vi går lidt og overvejer en brændovn, da vi tænker at der er en hel del penge at spare.

Det eneste der er min bekymring med en brændovn er, at man hører at det ikke er så sundt, så jeg har googlet lidt rundt for at finde ud af hvad der er godt at brænde med.

 Jeg har læst mig frem til at træpiller er et miljørigtigt produkt. Træpiller er et CO2-neutralt brændstof, dvs. det bidrager ikke til drivhuseffekten. Pillerne afgiver nøjagtig den mængde CO2, som træet oprindeligt har optaget i skoven - eller den samme mængde CO2, som træet vil afgive, hvis det får lov til at ligge og rådne på skovbunden. Derfor er træpiller et godt og miljørigtigt alternativ til fossile brændstoffer som fx olie, gas og kul.


Du kan finde billige træpiller hos DCC Energi ,ved at klikke ind på deres hjemmeside kan du se deres prisliste.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar