Nationalret & Give Away ♥

mandag den 10. november 2014

D A N M A R K S - N A T  I O N A L R E T

G I VE - A W A Y

Som du måske har bemærket så kører der en afstemning om at kåre Danmarks nationalret. 
Der er udvalg 24 retter som du kan stemme på, ud af dem er der 8 retter der går videre. Du kan stemme ved at klikke her.

Jeg elsker mad, især god gammeldags dansk mad, så jeg syntes det er ret spændende hvilken ret der løber med æren! 

I forbindelse med danmarks nationalret har Imerco, lavet en rigtig hyggelig test på deres hjemmeside. Her kan du teste hvilken nationalret DU er. Jeg tog selv testen og fik det sprøde resultat
" du er en frikadelle" , lækkert og dansk så jeg er ganske tilfreds med resultatet. Frikadeller indgår faktisk i denne her uges madplan og mandens frikadeller er bare de bedste!




Hvilken nationalret er du? Du kan klikke her og tage testen 

Jeg har fået lov til at udlodde en stegeso til en heldig læser af bloggen. 


Vi er vilde med at lave mad i en stegeso herhjemme. Det tætsiddende låg holder på både varme og vitaminer, så du får det fulde udbytte af dine råvarer. Kødet bliver både ekstra mørt og saftigt. Når man tilbereder efter stegeso opskrifter, bruger man automatisk mindre fedtstof, end når man bruger gryder eller pande. Dermed er det også sundere at lave mad udfra stegeso opskrifter. 

A - 1 lod - fast læser af bloggen 
B - 1 lod - fast følger af min Instagram @villadallbo
C - 1 lod - tag testen og skriv hvilken nationalret du er.

Alt i alt kan der deltages med 3 lodder. 

Skriv i kommentaren hvor mange lodder du deltager med og om det er A, B og C. 

Vinderen trækkes den 20 november, Held & Lykke 



26 kommentarer:

  1. Jeg er en tartelet og er med c :)
    marialundpedersen@gmail.com

    SvarSlet
  2. 3 lodder min vej og jeg stegeflæsk med persillesovs
    helle@mody.dk

    SvarSlet
  3. 2 lodder til mig. AC.
    Jeg blev en tartelet.

    SvarSlet
  4. C - 1 lod
    Frikadelle
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlet
  5. Jeg har blogloved, og taget testen: boller i karry.. så to lodder. (Kan simpelthen ikke gennemskue instagram endnu.. :)).

    Mia CA / aimlovelive@gmail.com

    SvarSlet
  6. Jeg blev en gl.dags okesesteg, lækkert ;-)
    Deltager med 2 lodder.

    SvarSlet
  7. Må indrømme.. ja, jeg har jo set testen.. og altså... er kommet til at tage den to gange..
    Er hhv flæskesteg og stegt flæsk.. To livretter - især den sidste.. mums! :-D

    Med 2 gange gris ku' det være fedt at vinde en (stege)so..
    Deltager med 2 lodder

    Kh Helle - der heldigvis ikke blev en frikadelle ;-)

    SvarSlet
  8. Deltager med 2 lodder A + C :-D
    Jeg blev flæsk... og det er ikke så ring' endda :-D

    SvarSlet
  9. ABC til mig;) Jeg fik dog frikadeller i testen.. og jeg er ikke enig... Kan faktisk ikke li' det! Tilbehøret derimot;) Jeg er nok mere til flæskesteg og stegt flæsk selv<3

    SvarSlet
  10. to lodder - a & c

    Er en flæskesteg :p
    kjerstinenaja@gmail.com

    SvarSlet
  11. C. Jeg er stegt flæsk med persillesovs. ;-)
    arenkild@hotmail.com

    SvarSlet
  12. 3 lodder min vej og jeg er tartelet :-)

    daniellalind@live.dk

    SvarSlet
  13. ABC til mig :)
    Jeg er gammeldags oksesteg - som jeg ikke kan lide :(
    trinsling@gmail.com

    SvarSlet
  14. Jeg er med på 2 lodder - jeg tog testen og blev en "gammeldaws oksesteg". Det er helt perfekt, for jeg elsker gammeldags dansk mad med masser sovs og kartofler ;-) Og sådan en oksesteg kunne man jo lige netop lave i en stegeso.
    Krydser mine fingre! line_cecilie105@hotmail.com

    SvarSlet
  15. 3 lodder til mig - Boller i karry. Rund og spicy er mit bedste bud :-)

    SvarSlet
  16. 2 lodder :) boller i karry og det eeeelsker jeg 😊 evajj.au@gmail.com

    SvarSlet
  17. Jeg er boller i karry - og det er en af mine livretter !
    Jeg deltager med 2 lodder !

    SvarSlet
  18. Jeg er boller i karry og jeg elsker det !
    Deltager med 2 lodder !

    SvarSlet
  19. Jeg el-el-elsker mad fra stegeso :) Og så blev jeg i øvrigt en frikadelle – nuttet og pålidelig :)

    Jeg deltager med 3 lodder!
    kh Mai / maiodgaard (a) gmail.com / på instagram: modgaard

    SvarSlet
  20. deltager med 3 lodder og jeg er gammeldags oksesteg :-)
    briananette@gmail.com

    SvarSlet
  21. Deltager med 3 lodder.
    Jeg er hakkebøf med bløde løg

    SvarSlet
  22. Gammeldaws oksesteg og C
    koldfoer12@hotmail.com

    SvarSlet
  23. Jeg er en flæskesteg :-D
    Deltager med 1 lod

    Kh. Tine
    tine-c@hotmail.com

    SvarSlet
  24. Jeg er et stjerneskud :D
    Deltager med 2 lodder (B + C) :)

    SvarSlet
  25. Flæskesteg :-) Deltager med 3 lodder.

    charlottehansen83@hotmail.com

    SvarSlet