Så er tasken pakket.....

lørdag den 3. januar 2015

P A K K E L I S T E 


Nu hvor jeg er anden gangs fødende bliver vi jo sendt hjem efter fødslen, hvis alt selvfølgelig går som det skal. Men der er jo et HVIS så jeg har stadig pakket tøj til at jeg skal blive der et par dage, jeg gider nemlig ikke ligge og stresse over at mangle noget, så jeg tænker " heller for meget end for lidt"! Til bettemanden har jeg pakket en del tøj, så der er jeg helgarderet. 




Pakkelisten:



Til mig:

Toiletsager:

- tandbørste
-tandpasta

-shampoo, sæbe m.v.
-hårbørste og evt. hår elastik
-creme, deodorant m.v.
-læbepomade
-ammeindlæg
-Hygiejnebind, der vil der oftest være på hospitalet, men jeg foretrækker mit eget

- blødt toiletpapir
- Lansinoh creme 


Tøj:

- 5 par underbukser ( mormor trusser )
- 5 par gamacher 
- 5 løst siddende kjoler
- 2 par lange cardigans
- 5 par strømper
- 4 par amme bhér
- 1 par uld amme indlæg / 3 par silke ammeindlæg
( løst siddende tøj er at foretrække )

Øvrigt til mig:

- Vandrejournal
- Mobiltelefon
-oplader
- Sidst jeg lå med veer i ca. 3 døgn med Alberte så jeg ved at det er rart med en lille snack engang i mellem. Så jeg har pakket cola og frugt og lidt snoller. Så er der mulighed for at få lidt ekstra energi hvis jeg får brug for det og manden som sidder og venter kan også godt bruge lidt energi engang i mellem.
- husk penge til parkering
- Husk at hvis I ikke er gift så skal I have omsorgs- og ansvarserklæring – sidstnævnte kan printes ud på Personregistrering.dk


Til Baby Anton:

- Dyne 
- Tæppe
- Særligt sæt tøj han skal have på hjem fra sygehuset
- Bodystockings jeg har 5 med i str. 50 og 5 med i str.56
- Mht. tøj har jeg bare pakket, men sørg for der er lidt i hver størrelse. Her går jeg også efter princippet " hellere for meget end for lidt "
- Jeg har pakket en uld dragt, uld futter og uld vanter samt en uld hue med til ham når vi skal hjem fra sygehuset. Det er jo i januar jeg føder. 
- Jeg har pakket 4 stofbleer med, de er rare at have når man ammer.
- Ammepude
- Autostol
- En lille sut
- Lidt små bleer ( vi fik bleer på patienthotellet da vi fik alberte, men nu hvor vi ikke rigtig ved hvad der kommer til at ske så tager jeg et par stykker med. )


Til Farmand:

- Toiletsager
- Skiftetøj


♥ 5 dage til termin, nu må han gerne komme. Vi glæder os så meget til at møde ham 














2 kommentarer:

  1. Rigtig godt nytår til jer alle også den lille ny "mand" :-)

    dejligt at du er klar og det hele er pakket. Omsorgs- og ansvarserklæring hvad er dog det???
    Held og lykke ønskes du herfra :-)
    Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og 1000 gange i lige måde! :o)
      En omsorgs og ansvarserklæring er en faderen skal udfylde for at få faderskab, det er kun hvis ikke man er gift.
      Takker for held og lykke, vi glæææder os <3

      Slet