Have drømme......

tirsdag den 31. marts 2015

Have drømme......

Jeg drømmer om et orangeri i haven, forestiller mig selv sidde der og nyde en kop dejlig kaffe imens jeg kigger på alle de smukke planter der er rundt om mig. Måske vil jeg sidde der og læse en bog og nyde at jeg kan forlænge sommeren derinde. Jeg vil elske at skulle indrette det til en rigtig hyggelig lille oase med en masse loppefund og lækkert interiør.

Det kunne også være fantastisk med et drivhus hvor vi kunne plante vindruer, agurker og tomater. Min mormor og morfar havde et kæmpe drivhus og jeg elskede agurkerne og tomaterne derfra, det smagte SÅ godt. Vi har en køkkenhave, 6 højbede hvor vi har gulerødder, ærter og jordbær og hvad vi ellers kan finde på af spændende lækkerier, og det stor nyder vi hele sommeren så måske det ville være et hit hvis vi fik anskaffet os et lille drivhus. Syntes faktisk at det er rigtig hyggeligt at være selvforsynende om sommeren og det giver et eller andet når Alberte plukker ærterne eller gulerødderne til vores aftensmad eller jordbærerne til desserten. Det er som om hun spiser meget mere når hun selv er i haven og hente maden ligesom det hjælper når hun selv er med i madlavningen.

Jeg har faktisk de sidste par år siddet og kigget efter drivhuse og jeg faldt faktisk over dem hos xl-byg, du kan se deres udvalg her




Ingen kommentarer:

Send en kommentar