Velkommen efterår.....

mandag den 24. oktober 2016

Velkommen efterår

Tænk engang, så blev det efterår. Den første dag efter efterårsferien er skudt i gang, og der er hverdag igen. Efterårsferien var præget af regn og blæst så der er blevet slappet af og hygget inde i nattøj. Ferie uden planer er det bedste! Jeg holder af efteråret, den er smuk. Den er fyldt med brune, knitrende blade, der bliver knust under mine fødder imens jeg med raske skridt triller med Villads i barnevognen og suger den friske luft til mig. Kinderne bliver røde og farverne er smukke. Inden længe ligger der store bunker af blade som ungerne elsker at lægge sig i eller kaste vidt omkring. Smukke græskar pynter rundt omkring i haverne og æblerne skal hentes ind og bruges i køkkenet.

Jeg elsker dette vejr! Jeg elsker store tykke varme trøjer, at sidde indenfor med enten the eller kakao og kigge på og lytte til regnen og blæsten i flere timer. Hvad er bedre end en kold og grå efterårsdag og bare kunne putte sig under sin dyne og se en god film sammen med familien? Der er altså noget hyggeligt over efteråret, selvom det kan virke lidt trist og tungt når det nu er så mørkt og gråt hele tiden...






Hvert efterår søger jeg nettet tyndt efter hjemmestrik til ungerne, jeg ELSKER hjemmestrik. Det er så pænt og dejlig varmt. Min mormor strikkede til os og jeg elskede de varme sokker og trøjer, desværre er hun ikke hos os mere og der er ikke andre i familien der strikker. Men heldigvis er der en masse skønne grupper på facebook hvor folk sælger deres skønne sager og hvor man kan ligge en forespørgsel op og som regel er der nogen der gerne vil strikke – det er fantastisk. Til begge drenge fik jeg strikket cardigan og buksedragt gennem instagram – behøver jeg sige at jeg er kæmpe fan af de sociale medier hvor man kan søge efter hjælp og hvor folk gerne vil hjælpe! Så selvom jeg hvert efterår er inde og kigge på aftenskoler hvor man kan lære at strikke så får jeg ikke rigtig taget skridtet og meldt mig til så indtil da er jeg taknemlig for at man kan købe sig til lækkert hjemmestrik.

Nu hvor det så småt er blevet koldt og der er mørkt morgen og tidlig aften, bladene er faldet af træerne og vejrudsigten spår der snart kommer frost grader, så nu skal det varme tøj frem og efter jeg så min venindes smukke datter i strik af pladegarn og hende selv i lækker lækker lækker strik i islandsk garn så er jeg blevet inspireret og søger nu med lys og lygte efter opskrifter på strik i pladegarn og islandsk garn.


PS. Har du set denne her boligside ( tror jeg skulle have været ejendomsmælger, elsker at kigge på huse ) 


Nyd efteråret og rigtig god dag til dig 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar