Mtb nybegynder

torsdag den 30. marts 2017

Mtb nybegynder

Jeg er begyndt at cykle på mountainbike med min mand, han har cyklet i nogle år men er så sød at vente på mig og tage mig med på nogle nybegynder ruter. Nu skal der gang i den sunde livstil igen.
Det er vildt fedt, en fantastisk motionsform. Man ser virkelig naturen fra den smukkeste side uanset tid på året. Nå men som nybegynder syntes jeg virkelig at der er meget nyt udstyr der skal købes, jeg har fået sko, hjelm, bukser med pude ( for av min arm det gør ondt ) bukser og trøje og sidst men ikke mindst Kompressionsstrømper.

Man har i mange år brugt kompressionstøj som behandling af folk med dårligt blodomløb i benene, men nu er kompressionstøj ved at vinde indpas i træningsverden. Flere og flere trænende håber at shorts, tights, strømper og fuldkropsdragte kan hjælpe på muskelpræstationen, lodret hoppehøjde, muskeltræthed, gentagne sprint præstationer, restitution og nedsat muskelømhed.

Kompressionsstrømper har vundet størst indpas. Flere og flere løbere er begyndt at bruge kompressionsstrømper for at forbedre deres præstation. Producenterne af disse strømper lover:

  • ·        forbedret venepumpefunktion, så blodet lettere kommer tilbage til hjertet
  • ·        musklerne vibrerer mindre ved landingerne, hvilket skulle mindske trætheden
  • ·        forbedret restitution efter træningen
  •                                                                                  ( kilde: motionsplan.dk )

Jeg bruger dem efter for jeg syntes virkelig de hjælper mod ømhed i musklerne, du kan køb hos Fysio shop hvis det er noget for dig.








Rigtig god aften til dig og tak fordi du læste med.


Indlægget er lavet i samarbejde med fysio-shop.dk, men ord og holdninger er mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar